יום רביעי, 21 באוקטובר 2009

השקעות ניירות ערך ושוק ההון - כל האמת

מי מאיתנו לא נחשף לפרסום בעיקר  באינטרנט של חברות הפורקס למיניהם, חברות השקעה ומסחר יומי, אשר מבטיחות  הבטחות ומבקשות לנהל עבורנו את כספינו.
היום צדה את עיני כתבתו של מאיר ברק שוב מובילים משקיעים לשחיטה בגלובס ובה מתאר ברק, בכנות מוחלטת יש לומר , את המניעים והאמת מאחורי עולם ההשקעות.

העמלות המופרזות, דמי הניהול שנגבים גם אם יש הפסדים והתשואות שלא תמיד חיוביות.

עסק שנקלע לצרות עדיף שייקח ייעוץ עסקי אשר יבנה עבורו תוכנית מדיניות אשראי נאותה ויכניס אותו לתהליך הבראת עסק.

התעצבתי לקרוא על מוני פאנן ובנק ההשקעות אותו ניהל. כרגע לפי הידיעות בתקשורת הסיפור ברור ואף חמור. אדם מההנהלה של מכבי תל אביב ניהל כספים עבור שחקנים מהקבוצה ( עד כאן חוקי ובסדר) ואף ניהל השקעות עבור שחקנים מקבוצות יריבות, שופטים עסקני כדורסל. וכאן אני שואל את הנהלת מכבי איך הרשיתם לדבר כזה לקרות ? מילא העיסוק בכסף, אבל היכן ההגינות הספורטיבית ?  נראה לכם הגיוני שכמה פעמים קבוצה כמעט מאבדת אליפות וברגע האחרון משהו מציל אותה ?  החלטת שופט ( דגן, סמי בכר) , הרחקות תמוהות, לארגי, אי הרחקות עוד יותר תמוהות ( מרסר)  חוסר אפקטיביות שניות אחרונות ולחץ של ספסל מכבי מהקווים ( הפועל ירושלים).  תארו לכם שמנהל ההשקעות שלכם, מנהל הבנק שלכם או האיש שאחראי על דמי הכיס שלכם יושב על הספסל של הקבוצה היריבה. כמה בא לך בתור שחקן לבאס אותו ?   כמה עמוק בתת מודע אתה אומר - מחר אני צריך לקחת ממנו כסף לא בא לי לנצח אותו או להסתבך איתו. יכול להיות ?  יש מצב.

ההמלצה שלנו לניהול כספים. ייעוץ של רואה חשבון, מדיניות אשראי אחראית ( ללא שוק אפור) תיק סולידי ואפיקי השקעה מגוונים. חוץ מזה זיכרו שאת הכסף עושים בעבודה ובהשקעות חכמות. קצת פחות עושים בבורסה אם אתה לא מקצוען.



אין תגובות: